Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kent`s Byggeprojekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kent`s Byggeprojekt

    Hei jeg holder på og bygge bilstereo i bilen min, en Mazda 626 GLX 1988 Mod

    Jeg driver og modder dørsidene både framme og bak. Jeg skal ha ett rent kicker anlegg,har Innkjøpt en 4 Kanaler "Kicker Kx350.4 + Kx850.2 og i tilegg til det har jeg Frontsett Kicker og Bakhøytalere Kicker. Og jeg har en
    2500 Farad "Qearth-Quake" Kondesator batteri. Nå er 2 stk kicker Solo Baric L5 2 Ohm kjøpt. Da er anlegget komplett!! Lurer på om noen kan gi meg tips om bygging i dørsidene er litt usikker hvordan jeg skal gjøre det?! Jeg laster opp bilder av projektet seinere. Jeg skal ha fullt Multimedia anlegg i bilen, har kjøpt touch-screen skjerm, så skal jeg bygge Datamaskin og ha Gps-System tilknyttet Datamaskin. Men vil ikke si alt, noen hemmeligheter har jeg om projektet, se etterhvert hvis dere er interressert!!! Jeg tar imot alle tips jeg kan få!!! Det har vært lite bilder utlagt, men har jobbet endel med projektet. Begynner og bli ferdig med baggasjrom, har mest lakkeringsarbeid og monteringsarbeid igjen. Skal gjøre den ferdig invendig først og deretter lage styling og lakkere bilen. Invendig blir det karbonfinish og alle dørsidene skal støpes nye, Det blir omtrent ikke noe orginalt, Skal støpe nytt dashbord etterhvert, hvis noe har tips om hvordan lage dashbordet, er jeg motakelig for forslag og tips. Er det noe som lurer på noe er det bare og spørre?!

    Her kommer det noen bilder av projektet etterhvert!!!

    Ganske snart, har mange bilder på lager men må sortere dem, har mest bygd og tatt bilder men lite tid til og legge ut, men den som venter, venter ikke forskjeves
    Last edited by Kicker-Kent; 18-07-2008, 12:43. Reason: Grunnet Forandre i oppsettet av anlegget

  • #2
    Jeg Hadde en GD Mazda selv, og der lagde jeg bare kickpanel til mine type x 6,5. De spilte skikkelig tøft syns jeg (og alle som satt på.. hehe). Da slipper du stresset med å trekke kabler i døra, for knekken som er på strømpa der gjør det nesten umulig å trekke kabler igjennom der uten å ta av døra...
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

    Comment


    • #3
      Jeg og har hatt en 88 mod. GD sedan. Skikkelig godbil det.
      Min sin som jeg trilla rundt i i nesten 6 år. Og med X antall stereoløsninger. Det går fint med 8" i fremdørene
      Mvh
      Stig Johansson

      Comment


      • #4
        Hei Crazytaxi

        Hei jeg har ikke vært så aktiv og legge ut bilder av projektet men har bygd endel på projektet. Har endel bilder nu. Forresten jeg er ganske ny og bruke dette bilstereoforumet, selv om jeg har vært registrert her lenge, kommer til og bli mere aktiv utover høsten. Forresten hvis du har flere tips og ideer til meg etter bildene jeg legger ut, setter jeg pris på. Dette projektet ble ganske stort, skal gjøre den ferdig invendig med carbonlook. Skal støpe nytt dashbord etterhvert og til våren skal den lakkeres. Driver og bygger styling nu.

        Har ett spørsmål til deg, når man skal legge ut nye bilder og ting til tråden min hvor skal man legge det ut?! Skal man legge den ut som en ny tråd eller?!

        Comment


        • #5
          legg de ut i selve tråden seff

          last opp bildene på photobucket og bruk [img] forran og [/img] bak adressa til bildet..
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Hei Klovnster

            Hei Klovnster

            Takk for hjelpa, jeg har ett annet spørsmål?! Hvis du orka og svare har det på det da?! har du noen tips til meg angående bygging av bilstereo?! Jeg lurer på hvis man skal bygge en bakfanger til bil og bruke den som form, hva beste løsning er?! har du noe erfaring av den slags?! Forresten ka som skal til for og få en tråd populær, har inntrykk at nesten ingen er interressert i mitt projekt?!

            Comment


            • #7
              Bilder er ikke dumt i så måte!
              R-Design

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kicker-Kent View Post
                Hei Klovnster

                Takk for hjelpa, jeg har ett annet spørsmål?! Hvis du orka og svare har det på det da?! har du noen tips til meg angående bygging av bilstereo?! Jeg lurer på hvis man skal bygge en bakfanger til bil og bruke den som form, hva beste løsning er?! har du noe erfaring av den slags?! Forresten ka som skal til for og få en tråd populær, har inntrykk at nesten ingen er interressert i mitt projekt?!
                altså.. her spør du jo ikkeno om bilstereo, men om støping av karosserideler men ja, har sikkert noen tips, og det er det mange her som har.. og som sagt, sleng ut bilder og oppdater ofte, så blir tråden populær
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  ja, bilder er veien til hjertet hos oss bildekåte forum ryttere stilig om du får laget alt selv osv da! bare synd du bor så langt unna skulle tatt turen innom om ikke

                  Comment


                  • #10
                    Har vært lite aktiv her men kommer tilbake, har jobbet endel med anlegget, men driver og bygger datanlegget til bilen. Men noe av projektet har stoppet opp. Venta på Mdf-plater til baggasjerommet og må bygge om noe, så jeg får plass til subbene, men skal legge ut noe bilder snart. Har noe feil med der jeg har lagret bildene mesteparten av bildene mine, må reparere det, så kommer det masse bilder her. Har tatt avstøping av frontdørene. Planene er og støpe alle dørsidene i glassfiber til høsten. Skal ha de orginale dørsidene til de er ferdig, men regner med baggasjerommet og datanalegget er snart ferdig. Fra baksetene og baggasjrommet er grunnet og lakkert og lydisolert med dynamat. Og tenkte jeg skulle ta fra baksetene og framover med grunning og lakkering og lyddemping i sommer. Men sender bilder så snart jeg har fått iorden datamaskinen det er lagra!!
                    Last edited by Kicker-Kent; 13-06-2008, 02:27.

                    Comment

                    Working...
                    X